Συνεντεύξεις

Χρίστος Μιχαηλίδης: «Quality Leader 2022»

Χ. Μιχαηλίδης: «Εισηγηθήκαμε την αξιοποίηση Συμφώνων Ποιότητας μεταξύ των τουριστικών και επισιτιστικών μονάδων και ολιστικά συστήματα Ασφάλειας Υγείας. Μια τέτοια ενέργεια θα ενδυνάμωνε την Ασφάλεια Πολιτών και Περιηγητών, θα αναβάθμιζε την ποιότητα και θα μας διαφοροποιούσε ως χώρα, ως τουριστικό προορισμό ασφάλειας και ποιότητας»

Το κορυφαίο γεγονός στον επιχειρηματικό κόσμο έζησαν πρόσφατα τα μέλη της Ομοσπονδίας Εργοδοτών και Βιομηχάνων (OEB), καθώς και οι εκπρόσωποι των ΜΜΕ, που παρευρέθησαν, στο πλαίσιο της ετήσιας βράβευσης του «Quality Leader of the year 2022», σε ειδική τελετή στα γραφεία της «ΟΕΒ» παρουσία υπουργών, δημάρχων και επισήμων. Το βραβείο του «Quality Leader 2022» παρέλαβε ο πρώην Πρόεδρος της ΟΕΒ και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου της «Cypronetwork», Χρίστος Μιχαηλίδης.

Όπως αναφέρθηκε και στην τελετή βράβευσης, η επιτροπή του Κυπριακού Συνδέσμου Ποιότητας επέλεξε στο πρόσωπο του Χρίστου Μιχαηλίδη, τον ηγέτη που συστηματικά και διαχρονικά έχει αποδείξει ότι άντεξε στα καλέσματα της «Κίρκης» και ανέδειξε εκείνα τα χαρακτηριστικά που είναι απαραίτητα για τον Ηγέτη Ποιότητας.

Για την ιστορία

Ο Χρίστος Μιχαηλίδης είναι ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ομίλου της «Cypronetwork Consultancy Group», ο οποίος, μεταξύ άλλων, διετέλεσε πρόεδρος της ΟΕΒ , του Κυπριακού Συνδέσμου Συμβούλων Επιχειρήσεων και του Συνδέσμου Εταιρειών Αγοράς και Δημοσκοπήσεων, με 36 χρόνια εμπειρία ως Σύμβουλος Επιχειρήσεων σε θέματα έρευνας Αγοράς, Στρατηγικής, Μάρκετινγκ, Επικοινωνίας, Σχεδιασμού και Εφαρμογής Συστημάτων Διεύθυνσης.

Τι είναι ποιότητα; Πώς την αντιλαμβάνεται ο κόσμος;

Ποιότητα είναι ένα πολυδιάστατος ορισμός. Είναι η ανταπόκριση στις ανάγκες ή προσδοκίες του αγοραστή ή χρήστη ενός προϊόντος ή υπηρεσίας.

Είναι μια ουσιαστική διαφοροποίηση, μια βελτιωμένη ή βέλτιστη σύνθεση χαρακτηριστικών, μια πρόσθετη αξία, την οποία βρίσκουμε σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας, στις σχέσεις μας, τον τρόπο ζωής μας. Είναι η ικανότητα μίας επιχείρησης ή ενός ανθρώπου για αποδοτική Διεύθυνση, ηγεσία, ακεραιότητα, στρατηγική σκέψη, έμπνευση και υποκίνηση προσωπικού, αποδοτική επικοινωνία και πολλά άλλα.

Αντιλαμβάνομαι ο συγκεκριμένος Διαγωνισμός είναι πλέον θεσμός. Πάνω σε ποια κριτήρια στηρίζεται;

Ο Διαγωνισμός του Κυπριακού Συνδέσμου Ποιότητας γίνεται στη χώρα μας και αντίστοιχα στην Ευρώπη για 11η συνεχή χρονιά και αποτελεί έναν θεσμό υψηλών προδιαγραφών. Είναι βασισμένος σε αντικειμενικά κριτήρια ηγεσίας και επιδόσεων του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ποιότητας (EOQ), όπως η συνεισφορά στην ποιότητα, στην καινοτομία, στο επιχειρείν, αποδοτικό management, προαγωγή της ποιότητας κ.λπ. Ο Κύπριος Νικητής θα διαγωνιστεί με τους Quality Leaders των άλλων ευρωπαϊκών κρατών, για να επιλεχθεί ο ευρωπαϊκός Leader.

Ποια είναι η κατάσταση σήμερα στην Κύπρο σε θέματα ποιότητας και στη εφαρμογή συστημάτων Ποιότητας;

Η ποιότητα επιδέχεται βελτίωση σε πολλά επίπεδα, ξεκινώντας από την κουλτούρα των επιχειρήσεων και την ανάγκη αξιοποίησής της ως στοιχείου διαφοροποίησης των επιχειρήσεων και την προσφορά προστιθέμενης αξίας.

Όσον αφορά τα συστήματα, βρισκόμαστε σε αρκετά καλό επίπεδο. Σκεφτείτε ότι όταν πιστοποιήσαμε το πρώτο ξενοδοχείο στην Κύπρο, που ήταν το Le Meridien, ήταν το πρώτο που πιστοποιήθηκε στην ευρύτερη περιοχή. Το επίπεδο των συμβούλων μας είναι πολύ υψηλό και ανταγωνιστικό, υπάρχει πληθώρα φορέων Πιστοποίησης και η διείσδυση των συστημάτων στις επιχειρήσεις είναι αρκετά καλή και όλο και μεγαλύτερη η χρήση των διαφόρων συστημάτων. Να πούμε επίσης ότι οδεύουμε σε μια τάση ενοποίησης των συστημάτων και ότι παρατηρείται μια αυξημένη χρήση πιο εξειδικευμένων συστημάτων.

Όταν μιλάμε για συστήματα εννοούμε μόνο για ISO 9001 ή γκάμα συστημάτων; Ποια τα πλεονεκτήματα;

Όχι, υπάρχει άπειρος αριθμός συστημάτων. Πέρα από το ISO 9001, που είναι για την ποιότητα και του 22001, που είναι για θέματα Υγιεινής Τροφίμων και Ποιότητας, μιλάμε για θέματα Ασφάλειας και Υγείας, Περιβαλλοντικής Διαχείρισης και νέα συστήματα όπως της Επιχειρηματικής Συνέχειας, Information Security, ESG και τώρα για την Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού.

Τα συστήματα τυποποιούν/συστηματοποιούν πολιτικές και διαδικασίες, θέτουν μηχανισμούς ελέγχου που διασφαλίζουν την ποιότητα, βοηθούν στην αντιμετώπιση κρίσεων και στην ομαλότερη αναπλήρωση προσωπικού όπου είναι αναγκαίο. Αποτελούν μία σταθερή αξία και τυγχάνουν συνεχούς προσαρμογής και επικαιροποίησης για να συνάδουν με τα δεδομένα της αγοράς και τις επιχειρηματικές ανάγκες.

Κατά την άποψή σας τι θα έπρεπε να κάνουμε για να εμπεδώσουμε περισσότερο τα συστήματα και την ποιότητα στις επιχειρήσεις;

Πέραν της διαφώτισης, ευαισθητοποίησης και κατάρτισης, θα πρέπει να εισαχθούν κίνητρα στις επιχειρήσεις για τη χρήση κατάλληλων συστημάτων.

Σε περιφερειακές μελέτες, που έχουμε διεξαγάγει για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και Τουριστικούς φορείς, εισηγηθήκαμε την αξιοποίηση Συμφώνων Ποιότητας μεταξύ των τουριστικών και επισιτιστικών μονάδων και ολιστικά συστήματα Ασφάλειας Υγείας. Μια τέτοια ενέργεια θα ενδυνάμωνε την Ασφάλεια Πολιτών και Περιηγητών, θα αναβάθμιζε την ποιότητα και θα μας διαφοροποιούσε ως χώρα, ως Τουριστικό προορισμό ασφάλειας και ποιότητας.

Το μικρό μέγεθός μας μπορεί τελικά να είναι πλεονέκτημα για τις όποιες εφαρμογές. Μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας τα δικά σας μαθήματα ζωής από τη μακρόχρονη εμπειρία σας;

Ταπεινά θα ανάφερα 3-4 σημεία. Το ότι ο πλούτος μας είναι το Ανθρώπινο Δυναμικό μας. Σε μια εποχή όπου προϊόντα και Υπηρεσίες είναι πανομοιότυπα, το βασικό στοιχείο διαφοροποίησης ενός οργανισμού είναι το Ανθρώπινό του Δυναμικό.

Ιδιαίτερης σημασίας δεν είναι το πόσο πολύ τρέχουμε, αλλά πόσο στρατηγικά και μεθοδικά εργαζόμαστε και δρούμε.

Το ότι η όποια επιτυχία ενός ανθρώπου περνά μέσα από τον δρόμο της κοινωνικής προσφοράς και ευθύνης.

Και τέλος ότι η μεγαλύτερη δυσκολία δεν είναι να είσαι πρωτοπόρος, αλλά πώς να καταφέρεις να συνεχίσεις να πρωτοπορείς.